Engkau Jelmaan wanita paling bahagia di alam ini

Segala puji bagi Allah,
Tuhan semesta alam, selawat dan salam pada junjugan Baginda Rasulullah, keluarga dan para sahabat Rasulullah serta bagi mereka yang mengikut dan mengamalkan sunnah nya.


Saya ingin mengajak semua sri kandi islam agar bangga dengan agama pd dirimu, senang dengan kurnian agama yg Allah kurniakan pd dirimu serta bergembiran pd nikmat genggaman nya. Sengguhnya Allah adalah cita-cita , lembaran harapan dan cahaya hati pd org yang dadanya sempit, bergelemut dengan kebimbangan dan kerisauan. Allah lah yang mengeluarkan kesusahan dan memberikan kesenangan setelah berlalunya kesukaran dan kesulitan. Dia lah yang telah menjadikan akal yang bersih, hati yang suci dan berpesan lah pada dirimu "BERSABARLAH, JANGAN PUTUS ASA , JANGAN HILANG SEMANGAT DAN HARAPAN , LETAK LAH HARAPAN PD NYA UTK HARI ESOK kerana sesungguhnya Allah swt sentiasa bersama Mu . Hanyalah DIa bagi Mu. Cukup lah DIa yang memunuhi urusan mu. Dia lah yang menjaga dan menolong mu.

Sri Kandi ku , jadilah ilmu agama itu sebagai perhiasan mewah utk mencantik kan dirimu. Di dalam nya engkau mampu menggali cahaya keindahan , cahaya hati sinar kecantikan dan mampu mengalahkan kilauan Emas dan permata yang menipu daya kita. Jadi lah agama itu dalam gengaman mu. Maka jangan lah engkau hirau kan perhiasan yang lain, kerana agama itu lah perhiasan terbaik utk dirimu. PErcantikan dirimu dengan perhiasan Iman. Pakai lah ia pd setiap kehidupan mu. Agar dirimu menjadi wanita yang berbahagia di dunia ini. Insyallah. Bacalah Syair-syair dibawah ini agar dapat membantu membersihkan hati mu dari kesibukan dunia dan gumpalan was-was dari menuju istana keimanan , padang kesenangan dan sinar kecantikan.


Hai manusia yang bahagia pd Agama didalam dirimu
Bukan kerana Hiasan Permata lingkaran Kalung dan Kilauan Emas
Dengan gema tasbih disenandungkan bagai berita gembira
Bagai hujan , Bagai fajar dan bagai secerah sinar bagai Awan-awan menghiasi langit
Dalam setiap sujudmu , lautan doamu dan munajadmu
Dalam tafakur di antara cahaya
Tauhid Makfirah dan kitab2 Nya
Dalam pancaran sinar dari puncak gua yg telah dibawa
Oleh utusan Tuhanmu kepada bangsa ROm dan Bangsa Arab
Engkau Jelamaan wanita paling bahagia di alam ini
Kerena di dalam hati mu bersinar cahaya Ilahi
ENgkau adalah wanita yang paling bahagia andaikata engkau memiliki dan membawa agama yang sempurna dalam setiap kehidupan mu dan yakin lah pd setiap langkah mu akan diberi petunjuk Tuhan Semesta Alam.

1 comments:

salam ziarah tuan, banyak posting mengenai wanita nampaknya. bahan bacaan menarik.

 

Post a Comment