Lembaran Pertama

Sekian lama saya membaca Blog org. Akhir lah Allah swt memberi peluang kepada saya membuat blog sendiri , semoga Allah swt memberikan saya dan kamu semua hidayah dan kita sebagai asbab hidayah untuk yang lain.Kerana kita diciptakan oleh Allah s.w.t untuk kepentingan umat manusia, sebagai pembawa hidayah daripada Allah s.w.t dan boleh jadi asbab-asbab hidayah untuk yang lainnya. Bukan untuk diri sendiri sah



Wanita yg paling Berjaya di Dunia.

Setiap manusia hidup mendambakan kebahagian, ia ingin mengarungi kehidupan ini dengan penuh ketenangan , ketentraman dan kedamaian.Ingin menjalani hidup ini dengan aman dan damai, Penuh harapan dan dekat dengan pencipta alam ini.
Berbagai cara dilakukan ,berbagai jalan ditempuhi agar mendapat kebahagian.Namun tidak semua org memperolehinya , bahkan amat skit yg memperolehi kebahagian malah mendapat kesengsaraan.

Oleh itu ingin saya mengajak setiap wanita beriman utk memulai hidup baru nya dengan penuh iman, dekat pd Allah,memandangkan hidup ini penuh harapan dan cita-cita.

Wahai muslimah yg rela Allah sebagai Rabnya, Islam sebagai agamanya dan Muhammad sebagai Rasul nya.

Wahai muslimah yg setiap langkahnya dalam jalan kebenaran dan melebarkan matlamat yang benar.

Wahai wanita solehah yang sentiasa berhijad bersama2 Daie di Jalan 2 ALlah dengan untaian Kalimahnya , dan menyucikan jiwanya.

Wahai ibu-ibu yg sentiasa mendidik putra putri nya dengan nilai2 takwa, mendidik kehidupan sunnah dan mendorong mereka mencintai kemulian.

Wahai Sri kandi yg ade bimbang dan sedeh di dalam hatinya, Berbahagia lah dan bergembiralah dengan kemudahan dan datang nya Nusrah Allah serta pahala ygbesar dan terhapusnya dosa tatkala kamu menuju jalan kebenaran.



0 comments:

Post a Comment